Flash backs!


Målvakten


I helgen så har vi haft en skolklass här. Femteklassare.

Jag kan inte låta bli att minnas tillbaka då jag var 11 år. Livet var så enkelt. Mitt stora mål var att ha så roligt som möjligt. Och det hade jag.

Gott och blandat gänget… Denna gruppering bestod av fyra medlemmar – jag, Ylva, Tove och Carina. Vi gick senare över från Gott och blandat till att kalla oss nördarna. Vad vi baserade namnet på låter jag vara osagt…  =)


Vi hade enormt mycke roligt för oss, jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde på den tiden.

Vi hade även våra bråk och vi kunde bli riktigt osams!

Men det är det som är så stor skillnad på nu och då.

Det märkte jag även nu när femteklassarna var här. Man säger vad man tycker! Inget krångel med att det måste formuleras rätt eller ta hänsyn. Det är klarspråk som gäller. Visst blev vi ledsna  ibland men vi visste alltid vad vi hade varann!  

Så är det överlag tror jag bland yngre.

Jag önskar att det var mer så i vuxen livet också. Jag försöker mer och mer att vara mer rakryggad och tydlig med vad jag tycker är rätt och fel. Men jag tycker det är jätte svårt att stå upp mot någon och säga att Du har fel eller jag tycker inte om det Du gör.

Jag var skit duktig på det när jag var liten. Jag sa alltid vad jag tyckte!


Tänk om jag visste när jag var 11 år var jag skulle vara i livet vid 22 års ålder.

Jag hade aldrig trott att jag skulle vara här.

Egen företagare, boende ute på landet på en stor gård. Med endast vedeldad värme, och 1,5 mil till närmsta affär.

Förlovad med min drömprins och en helt egen hund.

Jag tror att jag har uppfyllt Ulrika 11 års dröm i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback