En ledig dag?

Idag har jag bestämt att jag ska ha en ledig dag.... Men vad gör man när man är ledig? Självklart så har man ju ingen väckarklocka på, utan meningen med en ledig dag är att vakna av sig själv.
Redan där misslyckades jag. Min väckarklocka är nämligen alltid på och för att den inte ska ringa måste jag stänga av den på kvällen, vilket jag hade glömt. Så den ringde 7:30 men jag lyckades faktiskt somna om en timme till och lång sen och mös med H i sängen till ca 9:30, så lite blev rätt ialla fall.

Sen åt vi frukost tillsammans med H:s mamma och mormor (Anekdot.... Mormor är 91år, hon var och såg melodifestivalen så sent som i mars i år, för 5 år sen då 86år tågluffade hon tillsammans med en vännina i Indien. Vänninan 78år. Resan blev dock framskjuten en vecka då vänninan hade oturen att blåsa omkull på tågperongen och vricka foten....)
Men nu har vi ialla fall ätit färdigt frukosten och H är uppe vid stugorna och fixar någon vattenläcka.. (han vet inte heller hur man är ledig)
Men ska jag vara ärlig så tycker jag att det är lite jobbigt att inte veta vad jag ska göra. Jag måste hitta en hobby att sysselsätta mig med. För det enda jag kan komma på att göra på min lediga dag det är saker som tex.

Frosta ur frysen - Kan ju vara bra, det har jag ju inte hunnit med i veckan.......

Rensa ur gårdsbutiken-  Den är nämligen full av grejjer, möbler, kartonger från våra flyttar, arvegods, kläder som-kan-vara-bra-att-ha-men-jag-kommer-antagligen-aldrig-att-använda-dom.......

Tvätta och hänga tvätten- Tvätt är oändligt på det här stället, och om jag gör lite varje dag så kanske, då menar jag kanske, all tvätt är bort till jul ;)

Ja så där låter mina alternativ och om jag tänker efter så är ju inte det att vara ledig. Vara ledig, då ska man väl läsa en bok, eller ägna sig åt det där fotoalbumet som aldrig blivit gjort... eller ja.... Vad gör man när man är ledig?
Fast nu fick jag en snille blixt. Jag har ju faktiskt en hund som vill bli lite aktiverad.
Jag har ju faktiskt börjat lägga spår med honom. Det är jätte kul och han är grym på det. (tips till Suss!)
Jag började med ca 10m långt spår. Då stampar jag först upp en markering där spåret börjar och sen lägger jag godis i ungerfär var tredje steg, och jag tar väldigt små steg, och sen när spåret är slut lägger jag massvis med godis. Sen är det lite med vindar och sånt man måste tänka på, men då får ni ringa om ni vill veta :)
Nu gör Erik iaf lätt minst 50m långt spår med noll godis i spåret utan bara i slutet. Och han går klockrent där jag har gått, ibland om det blåser från sidan så går han kanske 1m brevid för lukten hamnar där.
Så det ska jag göra nu. Gå ut och trampa upp lite spår. Dom ska nämligen ligga i 30minuter innan han får spåra dom. SKa prova att lägga ut en sak i spåret. För meningen är att han ska kunna plocka upp och ge mig föremål som ligger i spåret. Ska prova iaf!

Åhh vad härligt med en ledig dag!
Puss och kram Ullis

Ps hmm ska uppdatera med vad jag har lovat, bildspel från en Ullis dag och bilder på påskskyltarna! det kommer det kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback