Är tjejer så hemska?

Oj vad med snö det har kommit här! Jag och H skulle igentligen åkt in till Sthlm men det snöade för mycket för att det skulle vara en säker tripp.
Fick äran att prova ploga med våran fyrhjuling idag. Skit kul var det, ett problem var att jag körde fast rätt ofta då jag inte har så många kilon att komma med. Tänk, det är inte ofta jag önskar att jag var tjock =)

Hade en liten diskution med en av H:s vänner idag. Den var visserligen kort för jag kände att jag inte ville fortsätta diskutera då jag blev lite irriterad.  Om jag ska fatta mig kort vad diskutionen handlade om så var det ungefär att killar är mycke bättre människor än tjejer. För tjejer kan inte samarbete med varandra, är dåliga på att komunicera, pratar skit bakom ryggen och kan inte vara chef över varandra......
Till en viss del kan jag hålla med honom. Tjejer kör ofta mer ett rävspel än vad killar gör, och dom ser ofta varandra som en konkurenter. 
Men tusan vad jag tycker illa om när folk drar alla över en kam. För jag försökte då kontra med att tex mina närmsta vänner inte alls är så, dom skulle aldrig gå bakom ryggen på mig och vi har aldrig sett varandra som konkurenter.  
Hans svar var då att säga att det var blåögd av mig att tro att dom inte gått bakom ryggen på mig för det skulle jag ju ändå inte veta om...... hmm 
Då är min fråga : Är det han som kanske har lite skev syn på tjejer då som uppmanar mig att inte tro på mina närmsta vänner? 
Njee även om han hade lite sanning i hans utlägg så tycker jag mest att han var ute och cykla.
Bryt punkten till att jag gav upp diskutionen till slut var att vi kom in på om homosexuella skulle få adoptera. Han tyckte det var OK och det tycker ju jag oxå så så långt var vi överens. Men när han sa att han var tveksam till om ett lesbiskt par skulle få adoptera för att han trodde att dom skulle bli så dominerande...... men att då bögar var mycket mer ödmjuka och bättre att vara rättvisa.... då sa jag ingenting faktiskt......

Jag tycker inte han har rätt. Så hemska är vi inte vi tjejer. Självklart finns det massor av tjejer som är så... men då ska vi inte prata om hur killar kan va....  HMPF 

Puss
//Ullis

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag håller med dig gumman!

Bara en massa killar blir sällan bättre än bara tjejer. Blandat är bäst.

2007-02-26 @ 20:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback