Drömmar & visioner!

Jag beundrar människor med drömmar och visioner. Som har en noggran uttänkt plan hur deras liv ska te sig. Som vet vägen dit och har bestämt sig för komma dit.

Jag är inte en av dom. Jag vill så gärna vara en av dom!
Men jag är feg och rädd.
jag låter livet dra med mig framåt när jag igentligen vill dra med livet med mig.
Du är så modig Ullis som lämnat allt och flyttat ut låångt på landet och driver ditt eget företag....
För det första har jag inte lämnat allt.
Vad fanns där att lämna?
Jag hade inte, och jag har heller inte nu, någon plan för mitt liv som fick lämnas åt sidan för att jag skulle satsa på att driva eget.

Det var heller inte modigt att flytta ut låångt på landet. Det var en enkel utväg för mig. Jag följde bara med på någon annans dröm och vision. Det har jag gjort hela tiden och inbillat mig att det ska räcka. För det är enkelt. Ingen ansträngning krävs.

Vart vill jag? Vart är jag på väg? När ska jag sluta lita på slumpen och börja påverka mitt öde?
Jag måste börja styra upp mitt liv!
Jag måste ta ansvar för mitt företag och driva det framåt.
Jag ska tända glöden som jag vet finns djupt i mig att bli något. Jag vill skapa!
Jag har i mina händer en guldgruva som bara väntar på att bli upptäckt.
Jag vill skapa! Jag har alla möjligheter i världen.
Jag SKA skapa en annläggning som alla kommer vilja återvända till.

Vad mer kan jag... Jag kan musik! Jag älskar musik, jag har ett otroligt gehör som jag inte utnyttjar en röst som , om jag jobbar med den, kan skapa musik.

Några jag beundrar är mina vänner. T har köpt tomt, ska bygga hus i vår. Hon har en dröm om ett hus och hon har planerat upp hur hon vill ha det!
Y är snart färdig pluggad och bor på ny ort. Flyttade ifrån sin pojkvän och satsade allt. Hon ville in på den linjen hon pluggar och kom in! Hon vet vad hon vill. Nu bor hon å killen i nya staden och satsar.

Nästa gång jag skriver ska jag ha en plan!
//Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback