Att älska!

I går kände jag hur jag bara älskar mitt liv.Jag säger inte att jag alltid gör det eller att mitt liv är perfekt. Men igår älskade jag det.

jag kom hem halv sju igår kväll. Jag var jätte trött och sliten efter att ha jobbat först fram till klockan 3 och sen åkte jag till Norrtälje för att flänga i affärer efter det ena kostiga grejjen efter det andra. Tex tändstift till motorsåg, adapter till vindrutetorkare, vegatabilsik motorsågsolja etc.
Så när jag kom hem var jag som sagt trött och blev lite små irriterad då ingen hade tänkt på någon middag.
Men så bara vände allt.
Henrik, Matt och Torbjörn hade jobbat hela dagen med att rensa allt ris som blivit av våra 50st träd som fällts så det var en stor brasa när jag kom hem.  Det första jag fick när jag kom upp till brasan var en öl. Erik lekte med en hund kompis som heter Joakim ;) Vi grillade korv och marsmellows till middag och drack öl. 
Sen kommer Christian (en vän till Henrik) förbi med sin hund Rambo. 
Han får oxå en korv.

Sen när jag sitter där nära brasan för att värma mig, skenet från brasan sprider värme över hela hagen, hundarna leker, männsikorna runt mig är glada och skrattar, så känner jag bara Å jag älskar mitt liv. Jag skulle inte byta bort den här stunden mot nått i världen just nu. Vid tio tiden började brasan minska och vi blev trötta så vi gick och la oss. Och jag somnade med Henriks armar runt min midja med känslan:
 Bättre än så här kan det inte bli

Kommentarer
Postat av: Tove

Blev så glad när jag läste ditt inlägg.
Älskar dig

2007-03-21 @ 17:15:45
Postat av: Anonym

Artisten heter Frida Öhrn med gruppen Loura (eller Laura) jag har länkat till den på min blogg!

2007-03-25 @ 14:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback