Radion Hägrar!!

Varje morgon (förutom helgdagar) ringer min och H:s väckarklocka klockan 06.00. Förut var det alltid klockan 07.00 men det har nu ändrats för att H måste hinna med mer på båten han bygger.

Men ialla fall när klockan ringer sätts vattenkokaren på. Ofta händer det nästan omedvetet när jag är på väg in på toa för morgonbesöket, jag snubblar genom köket med kisande ögon och slår till kokaren på vägen. Lika sur blir jag varje gång när jag kommer ut från toan och ser att sladden var urdragen.....
Förr tände vi alltid ljus, men nu är det ju så ljust redan klockan 06.00 så de senaste mornarna har vi skippat det. Nu är det morgonsolen som har värmt upp tillvaron!

Men nu kommer vi till höjd punkten. Att lyssna på P3. Radion slås nämligen på i ungefär samma veva som vattenkokaren och det är för det mesta P3 som är på.
Dom har så många bra, och framförallt roliga program. Nu vet jag inte vad radiopratarna heter förutom Patti som är finne och pratar finlandssvenska, men dom är grymt roliga. En av killarna brukar läsa upp ur sin dagbok som han förde under hans gymnasietid tror jag, han befinner sig ialla fall i Uppsala, alltid kul att kunna orientera sig när han pratar om, busstorget, Norrlandsnation, Nybrogrillen osv. det är en fröjd att lyssna på ialla fall.

Men min favvorit är när de ringer och väcker folk på begäran av någon vän eller oftast käraste. Det är två stycken drubadurer som får en låt av den som önskar och spelar upp den för personen dom ringer och väcker. Dom är så grymt duktiga på att spela. Både jag och H sitter som klistrade vid radion varje fredags morgon. Nu i morse så spelade dom upp Stay with you med John Legends.
Det var så vackert så både killen som hade önskat låten och tjejen dom ringde upp grät i telefon, så gjorde även Patti!

jag rekommenderar verkligen att lyssna. Speciellt om du har svårt att vakna på morgonen och vill bli bättre på det.
Morgonpasset börjar klockan 06.04 och håller väl på fram till 10.00 tror jag.
Men nästa fredag tycker jag att du ska lyssna på P3, jag tror väckningen börjar vid typ 06.30!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja! visst är de underbara! Jag lyssnade på dem varje morgon när jag åkte till min praktik i Söderköping. Vilka röster! Sen är det roligt med "fått nått i nått ombudsmannen" och senare uppföljaren "inte fått nått i nått ombudsmannen". Hi hi, blir glad bara jag tänker på det :)
Kram på dig!

Postat av: Ullis

Ja eller hej hej hallå där, är inte det där en låt av... å så nån artist!
De är härliga!

2007-03-19 @ 16:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback