En finnig virrpanna!

Åå mitt dumma arsle! Självklart har jag lyckats dubbel boka pensionats gäster till i sommar. Jag blir så trött. Jag lyckas verkligen aldrig att inte klanta till det med bokningarna till midsommar.
Midsommarhelgen är den enda helgen som jag säkert kan säga att det alltid blir fullbokat. Så inför denna säsong införskaffade jag mig en söt lite rosa bok (se tidigare inlägg) som jag tänkt att ta med mig JÄMT för att så fort det ringer alltid skriva in det där. På så vis så behöver jag inte springa runt som en toka och leta i vilket block jag skrev bokningen eller bläddra i varje tidning för att sedan utbrist "Jag är säker på att jag skrev det i den här tidningen..... eller var det i den här kanske... HENRIK hjälp mig leta!!! "
Suck.... det här med boken har inte funkat än, Konsekvent.... det är vad jag måste bli.
Jag fortsätter nämligen att klottra ner närmsta pappersbit som kommer i min väg när bokningar rings in med tanken " Så fort jag hinner ska jag skriva in det i boken" ELLER HUR!

Usch jag bävar för att ringa gästen som jag måste säga att det tyvärr är fullt..... DRYGSKÅP (för att citera S )


Ja ja. på torsdag kommer det hit 5 får som ska beta ner vår hage. Det ska bli så mysigt. Jag skulle vilja ha dom här hela sommaren. Men vi får se!
 
Nu ska jag gå och skriva listor inför imorgon. Jag har grymt mycket att göra och hela dagen idag gick bort för att jag jobbade på skolan här ute.

Sist jag jobbade så ett ärligt litet barn till mig
- Har du haft vattkoppor nyss?
jag: Nä
- varför har du så mycket prickar på hakan då?
jag(lite surt): Det kallas finnar
-jaha... vad många du har!

Tack för den televerket!! Visst är det härligt att barn är ärliga men ibland.... hmf  ;)

Kommentarer
Postat av: jossan

Dom är för roliga dom där små busfröna

2007-06-06 @ 09:27:48
Postat av: Ylva

Ha ´Ha hahahahahah hah ah ha ha !
Det var det roligaste jag hört på länge.... Där fick du Ullis!
Puss på dig!

2007-06-06 @ 14:04:02
Postat av: Suss

Hihi!
Har ni mycket att göra i mitten - slutet av Juli? Tänkte ev komma förbi nån dag på semestern :) *kramar*

2007-06-10 @ 21:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback