Jag for till Norrköping och hem igen!

För ett par veckor sedan for jag ju till Norrköping för att umgås med mina härliga vänner. Jag packade bilen med snor papper och öl. Kände att det var det enda som behövdes för att göra helgen lyckad :)
Gladeligen hoppade jag inte i bilen och började min färd
!

Jag visste inte vad som väntade mig längre fram, och tur var väl det. För jag min toka åkte på en fredag och kom lagom in till Stockholm (sveriges huvudstad med närmre 1miljon invånare.....) under rusnings trafik. Och jag skulle självklart in på Essingeleden...... Efter en tvärrnit (mina däck stjöt) och ett väldigt hyttande från bilisten bakom (hamnade självklart i vänstra filen där alla bilar som vill snabbt fram ligger... jag vågade helt enkelt inte byta fil och jag vågade absolut inte köra fortare än 30 med tanke på min tidigare tvärnit. Så ja, bilsiten bakom höll på att få en hjärtinfarkt!) så ringer jag Henrik för att fråga om jag kan ligga kvar i vänstra filen utan att mot min vilja hamna i Göteborg. När han svarade och försökte lugna mig brast jag i tårar. Men min underbara själsfrände lyckades lugna mina hysteri och tillslut gick det hur bra som helst. Men oj vad glad jag var av att se denna skylt!

(det står Norrköping på den)

Det var så härligt att se min käre vän Ylva igen och det första vi gjorde va att springa till en uteservering och köpa oss en varsin stor kall ÖL!

Vi blev sedan uppbjudna till Ylvas granne som var basketspelare och 2meter och 10 centimeter lång. Jag brukar känna mig kort.... men nu kände jag mig som en rumpnisse!
Det lustiga va att restaurangen vi gick till senare visade sig vara ett hak var 2,10 snubbar. För in kliver en lika lång gubbe till. Och inte nog med det, Björn som höll på att göra i byxanav upphetsning när han såg snubbe nr2, förklarade för oss att han var världsmästare i K1 som är kampernas kamp sport.

Han var mega stor! Hur ofta möter man två killar som är över 2m på samma ställe?! Bara när man är hos mördarYlva ;)
Vi hade jätte trevligt resten av tiden. Tove kom ju på lördagen sedan och vi bara mös tillsammans i vårvärmen. Vi kunde till och med jämföra solränder efter en dag i solen!

Vi avslutade vår träff med en prommenad vid vattnet i mysiga Norrköping!

Hemfärden gick mycket bättre. Dels pga att jag var fast bestämd att inte larva med att böla och köra i 30 och sen var det inte lika mycke trafik. Nästa gång jag kör i Stockholm kommer det gå bättre... hoppas jag.
Jag var väldigt nöjd när jag kom hem till Ö:n igen och fick ett varmt välkomnade av Bill och Bull (som jag har döpt älgarna till som jag ser hela tiden!)

Det är vad jag kallar rusnings trafik... Älgtrafik!
Tack Ylva och Tove för en super trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback