Yees

Det blir inte mycket bloggande nu för tiden. Det blir att jag sitter på Facebook då jag har tid över och bara gör ingenting. Börjar tröttna på Facebook men jag kan ändå inte sluta gå in liksom.... jaja

Tjock börjar jag bli oxå. Idag kunde jag ställa kaffekoppen på magen när jag drack kaffe, dock i sittande ställning, men ändå!! Mätte 1m runt magen och jag är i v.25. KÄnns lite läskit att magen ska växa i 15v till. Jag kommer inte kunna böja mig.
Fast jag älskar min mage. Den är så rund å fin och på något sätt känns det som om vad jag än sätter på mig så klär det mig (så länge det inte är något av mina kläder sen innan jag blev gravid, allt slutar ovanför naveln!) Och jag känner mig ofta vacker, om jag nu får säga det om mig själv.
Henrik har känt sparkarna nu äntligen! Han la örat mot magen för att lyssna och fick då en rejäl kick rakt i örat! Kändes underbart att få dela med mig av upplevelsen.

Henrik tog jätte fina bilder på magen här om dagen oxå, ska lägga ut dom så fort han lagt in dom i denna datorn. Eller det kanske är troligare att jag lägger ut dom på Facebook. Det märker ni.

Mitt i all gravid lycka så är jag faktiskt upprörd. På Norrtälje kommun, dom måste verkligen leva på företagarna här i kommunen för det är sjukt vad med pengar vi betalar in.
Sophämtning kostar oss ca 3000kr/ månaden = 36 000kr/år
Alkoholtillstånd 4000kr/år
Miljö o Hälsa  6800kr/år
Tillsyn av avloppsanläggning  3500kr/år

Alltså betalar vi in drygt 50 000kr/år till dom. 

//Ullis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback