Affärsplaner, promenader och vimmel i ett snöigt Uppsala

Det är så mycket som snurrar runt just nu. Tänk att det aldrig blir som man tänkt sig.

Jag sitter just nu i Uppsala med H och har haft en lugn och super mysig söndag. Vi blev bjudna på frukost hemma hos H:s lilla syster L och hennes kille.  Så jag å H tog vår lilla lantis hund och knatade över till L och hennes kille i minus grader och snö. Härligt!
Vi hade turen att L hade vunnit ett vad mot sin kille vilket resulterat i att han var tvungen att göra frukost med hennes önskemål. Så vi fick färskt nybakat bröd, kryddost, hemmagjord smothies, apelsinjuice å smörgåspålägg i massor! Sen tog vi en lååång promenad med våra hundar och min enorma mage. Jag kan inte gå så fort längre då vätskan i mina leder har gjort sig bekanta och tar emot, jag känner mig som en 90 årig tant. Men vi hade väldigt mysigt och det snöade stora vita flingor nästan hela promenaden.
Vi avslutade med en fika och sen sov jag å vovven en timme av utmattning innan jag och H kröp ner i badet tillsammans, ååå vad jag saknar att ha badkar hemma.

Nu är H och hämtar sin mamma vid tåget och pizza hos pizzerian. Vi har nämligen bott i H:s mammas lägenhet. Det har varit så skönt och bekvämt speciellt nu när det varit sådant snöoväder.  Jag skulle bara varit orolig hemma på landet att förlossningen skulle sätta igång å så ska vi ut i snöstorm och åka de 2timmar det tar till BB. Nä, här inne har jag kunnat koppla av.

Å nu skriker väl alla mina uppsala vänner (hoppas jag ;) ) " Varför har du inte hört av dig när du varit här inne????"
Jo det ska jag berätta.
Jag och min älskade fästman har nämligen, alldeles lagom nära förlossning å allt, bestämt att vi ska lämna vårat drömprojekt Lyckhem.... Av flera olika anledningar.
Och hittat ett nytt drömprojekt. Så all våran tid går åt till att sitta i möten med banker, konsulter, människor inom turistnäringen, revisorer osv för att få vårat drömprojekt i hamn. När vi inte sitter i möten förbereder vi bebisnedkomst, vänder på varenda öre vi äger, skriver affärsplan, vrider och vänder på våran budget så banken ska tycka att den är tilltalande.
Blir det inte detta projekt hittar vi något annat. Men Lyckhem blir det inte vilket känns både sorgset och helt rätt.
Så jag har inte haft tid eller ork att höra av mig och vara social. Hoppas ni förstår!

ja, som sagt, det blir aldrig som man tänkt sig!

Puss

Ps. Igår fick jag tag på en liten bebisfot när den sparkade som bäst i magen :) kändes sååå häftig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback