En tidig morgon med Bush

Vaknade 04.00 i morse och kunde inte somna om. Efter en stund vaknar även H och vi slår på tv för att titta på MacGyver, börjar bli en nattlig tradition nu för tiden.
Men till sist somnar H och jag tvingas ensam sappa mellan det dötrista urvalet bland kanalerna, det hamnar tillslut på Discovery där den mer extreme efter den andra ska utföra saker ingen annan har klarat av a la dödslängtan.

Till slut börjar jag grubbla på alla olika världsproblem, allt från vad jag ska fylla dagen med till varför det svälter ihjäl 3,5 milj barn och min första tanke var att det måste ju finnas något vi kan göra åt det.
När jag inte kom på någon bra lösning började jag osökt tänka på Goerge W Bush.
Jag hade nämligen en kort diskussion med ett par vänner om just honom. Det började med att jag hasplar ur mig att jag undrar varför ingen har skjutit Bush.... varpå jag får svaret att dom tycker att Bush är en bra president. Jag tror ju först att dom skämtar, men nej...  Deras åsikt va att han får saker iaf att hända, han störtade ju Saddam som var en sådan hemsk diktator och massmördare och han går in i Irak och gör något till skillnad från alla andra som bara står och tittar på.
Sen dör diskussionen för jag vet inte vad jag ska säga. Och den pinsamma anledningen är att jag kan inte ge mig in i diskussionen för jag vet ingenting. Jag vet inte vad Bush och USA har gjort i Irak, jag vet inte vad han står för riktigt förutom att han är mot abort men för dödstraff (vilket by the way är ganska motsägelse fullt eller?)
Jag vet oxå att han lägger enorm stor kraft på det millitära och är alldeles för kåt på oljeindustrin. Men det är typ det.
Det jag kände instinktivt var att jag måste börja lära mig om sånt här. Börja lyssna mer om vad som händer i omvärlden. Dels för att jag vill kunna lägga fram fakta till just sånna som mina vänner som stödjer Bush så inte andra hakar på, och för att kunna stå för mina åsikter!

Ja, grubblandet på Bush tog tydligen lång tid för helt plötsligt börjar nyhetsmorgon 05.55 som jag får titta på utan ljud. Jag ville inte väcka H. Då kommer jag på den brighta idén att det måste ju finnas textning för alla döva, men ack nej, det är nog för dyrt att ha någon som sitter och textar hela nyhetsmorgon.
Så jag går upp och lagar mannagrynsgröt´. Försöker sedan väcka liv i en totalt livlös hund för att släpa med honom på promenad. Och jag blir lika facinerad varje gång hur han från stadie zombie, på 1 sekund så fort vi kommer ut, går till dampstadiet. Ja det var skönt att promenera en stund iaf. Men jag är fortfarande sur över att min ficklampa är borta, fick använda en värdelös pannlampa som knappt lyser.
 När jag kommer tillbaka går jag in i stora huset för att surfa lite och tänker att jag ska googla på Goerge W Bush för att se om jag kan lära mig något..... Då hör jag konstiga ljud som säkerligen måste vara spöken så jag skyndar upp till H istället och gör lite te så han vaknar.
Erik intar zombiestadiet igen och jag försöker ta upp mina Bush problem med H men han tycker det är alldeles för tidigt att diskutera sådant.
Tidigt!! Jag har ju varit vaken i  5 timmar :)
Läser morgontidningen och reflekterar lite över Tito Beltran och somnar sedan in 9.00.
Vaknar en timme senare av att H måste åka till sin kurs i HCPPA (miljö och hälsas egenkontoll program)

Och nu sitter jag här och surfar som tur är utan spöken!

Kram Ullis
(Ps 41 dagar kvar till beräknad utploppning av knodd!)
image72
 Zombie Erik

Kommentarer
Postat av: Tove

Kan inte heller så mycket om Bush, men jag tror att han stavar George... Puss

2008-01-19 @ 00:16:01
Postat av: Ullis till Tovis

hmmm bessetvisser ;) men det har du alldeles rätt i! puss

2008-01-19 @ 12:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback