Bröllop bröllop och åter bröllop!

Ja, då har iaf ett bröllop gått av stapeln här på Lyckhem. Det var absolut det roligaste bröllop jag har serverat. Dels var det sjukt trevliga människor, halva gänget var från USA (brudens sida) och havla gänget var från Sverige.
Jätte bra stämning trots att det regnade nästan hela dagen. Salen som Henrik har byggt är så enormt vacker och speciellt när vi dukar upp för bröllop.
Maten var helt klockren. Vi hade hjälp av kocken från gourmetrestaurangen Guld Kanten från Uppsala by the way är han även henriks lilla systers pojkvän ;)
Gästerna kunde inte sluta berömma maten. Brudens mor: Jag skulle ta bilen från USA och köra hit bara för att få äta den här maten!

Det var kul!! Nu har vi nästa bröllop i helgen. En lite tuffare utmaning känns det som då det är båtar å grejjor som ska passas in då dom gifter sig på grannön. Halva gänget är från Schweiz och ska bo här i 4 dagar. Det ska bli spännande. Men jag tror de flesta talar tyska iaf och det kan jag ju lite granna. Det var värre i höstas då vi hade ett franskt bröllop, å fransmännen talade inte en gnutta engelska och jag kan verkligen ingen franska!
Men det ska bli kul iaf.

Helgen efter det så har vi ytterligare ett bröllop, denna gång är halva gänget från London och Irland, där ska det bväl inte bli några svårigheter i språk iaf, Irländska kan vara lite klurigt kanske ;)
_________________________________________________________________________________

Imorgon ska jag och Aaron på mammaträff. Det ska bli mysigt att få komma iväg lite och göra något för Aaron. Det är kul att se att han blir så glad av att träffa andra bebisar.
Men han har tyvärr redan fått smaka på verkligheten.
Vi hade nämligen en gäst som hade en lite 6 månaders tjej med sig. Och Aaron drar på sitt värsta leende och börja sprattla med alla tentakler, å dom gosar och trycker ansiktena mot varandra och plötsligt så får Aaron en örfil av tjejen.
Aarons underläpp kommer ut och bedrövelsen är ett faktum. Redan dissad :)
Ja du min älskade son, det var nog inte första gången i ditt liv tyvärr. Tjejer är ett svårflirtat släkte!

Kram och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback